על ניחוחות, רגשות וזיכרונות בבית שלנו חוש הריח הוא החוש החמקמק ביותר מבין חמשת החושים הבסיסיים שלנו, הוא מלא ניגודים, קשה לתיאור במילים ובמראות והשפעתו על חיינו עצומה, אם כי לעיתים בלתי מודעת ובלתי נשלטת. חוש הריח האנושי הוכתר במחקרי תפיסה כחוש "בעל הזיכרון הארוך ביותר", נמצא כי אנו נושאים זיכרונות של ריח המקושרים לרגשות במשך כל שנות חיינו. מרגע הלידה ועד נשימת אפנו האחרונה. הריחות נישאים אל הקולטנים באף ומשם לפענוח סמוך למערכת הלימבית- משכן הרגשות והזיכרונות. כל ניחוח מוכר שנקלט במערכת שלנו מעורר מיד תגובה: "ניחוח עוגיות הווניל של סבתא" מוביל להתרפקות נוסטלגית, בעוד "ריח האהוב הראשון"- מוביל לתגובה של רומנטיקה ואהבה. הניחוחות המלווים את חיי היום יום שלנו בבית עשויים להשפיע עלינו יותר מכפי שאנו משערים. לריח של "בית" יש משמעות רגשית עמוקה אצל כל אחד מאיתנו. לרגל השקת מותג היוקרה לבישום וליצירת אווירה בבית, ILANGA, בדקנו עד כמה משפיעים הניחוחות על איכות החיים שלנו/

ריחות, רגשות ואיכות חיים
לריחות שאנו מריחים סביבנו השפעה מידית על מצב הרוח  ויכולת התפקוד שלנו. ארומקולוגיה – המדע והאמנות של השפעה על מצבי רוח באמצעות ניחוחות, עוסקת בשיפור איכות חיינו ובקשרים העמוקים שבין ריח לרגש. מאחר וחוש הריח הינו החוש היחידי העובר מידית לפענוח רגשי, ללא תחנות ממסר נוספות במוח, הרי שהרגש שניחוח מעורר בנו הוא מידי, בלתי רצוני ועשוי לרומם או להוריד את מצב רוחנו בהתאם לחוויות העבר שלנו. בזכות הזיכרון הארוך שלו, חוש הריח נושא עימו פרשנויות. למשל, עבור אנשים שגדלו בכפר ניחוחות של  עשבים ירוקים נתפסו כניחוחות יומיומיים המקושרים לשגרה, בניגוד לאנשי העיר שפענחו אותם כריחות של חופשה. יחד עם זאת, יש לנו זיכרון גנטי- קולקטיבי לריחות המוטבע במין האנושי, ללא קשר להתנסויות האישיות שלנו ולכן, רובינו נגדיר ניחוח של עשב ירוק כניחוח רענן ונעים.

לניחוחות שאפפו אותנו בילדותנו וליוו אותנו בחוויות נעימות שעברנו: בבית, בטיולים, בבית הספר, עם חברים, יש יכולת להעניק לנו שעות של עונג ושלווה, אם רק נהיה מודעים לחשיבות הריח בחיינו, נוכל לשלוט בו ולנצל אותו ליצירת אווירה חיובית ותומכת. שימוש מושכל בריחות עשוי לשפר את יחסינו עם בני הזוג, הילדים ואפילו להכניס אווירה רגועה יותר לסביבת עבודה לחוצה.

ריח מסוגל להשרות עלינו רוגע וביטחון, להמריץ אותנו ולהעניק לנו אנרגיה לעשייה, להכניס אותנו לאווירה רומנטית חלומית, לתת לנו השראה ליצירה, להחזיר אותנו בזמן....
"הריח הוא קוסם המעביר אותך מיד דרך אלפי מיילים, דרך כל שנות חייך" כתבה הלן קלר. חוש הריח המפותח שלה, היה מנגנון פיצוי שסייע לה להתגבר על אבדן חוש הראיה והשמיעה. היא יצרה עולם קסום משל עצמה שהניחוחות שיחקו בו תפקיד מפתח ועודדו אותה ליצירה.


כולנו, מסוגלים להפיק יותר מחוש הריח שלנו, כיצד ?

הניחוחות שאנו מריחים סביבנו הם ניחוחות מורכבים המשלבים כמה משפחות ריח יחדיו ליצירת אווירה או מצב רוח. כך למשל, במשפחה שבה חיים ילדים פעילים ונמרצים הזקוקים לאווירת רוגע נוכל  להכניס ניחוח של שלווה כמו בסדרת הלגונה הכחולה מבית ILANGA ,שילווה את הילדים לאורך יום הלימודים, בעוד בבית שבו מתגוררים בני זוג בתחילת הקשר נעדיף לרכך את האווירה עם בשמים רומנטיים ופרחוניים  ולהשתמש בנרות מעוצבים ובמקלות ריח איכותיים במיוחד.
השימוש הפרקטי בחיי היום יום שלנו הוא אינסופי. לכל תקופה בחיים שלנו, לכל צורך, לכל סיפור אהבה- נוכל להצמיד ניחוח שיעמיק את החוויה ויהפוך אותה לבהירה ובלתי נשכחת.
פירמידת הריח
בשם מקצועי (NOSE ) מרבד את הניחוחות בכל הרמוניה ריחנית שהוא יוצר כמו שמחברים תווים ביצירה מוסיקלית לכדי אקורד מושלם. לפיכך, אנו מכנים את מרכיבי הריח "תווים". כל שלב בהתפתחות הניחוח על פני ציר הזמן מקבל התייחסות בפירמידת הניחוחות.
 מונח מקצועי שבו משתמשים להמחיש את עמידות הריח ואת אופן ההתפתחות שלו.
ב-30 דקות הראשונות אנו מריחים את ה"תווים העליונים" המכונים גם "תווי ראש". אלה המרכיבים הנדיפים והקלילים ביותר באקורד, כמו: הדרים, פירות מעודנים, פרחים עדינים, עלים ועשבים. לאחר כחצי שעה מתחילים לחוש את "תווי הלב"- התווים המעניקים לריח את המשפחה שלו. תווי הלב דומיננטיים כ-4 שעות  והם מכילים פרחים, תבלינים, עצים ופירות שונים. "תווי הבסיס", הם האחראים לעמידות הגבוהה ולחושניות של הבושם וניתן להריח אותם ימים ואף שבועות מרגע השימוש בריח.


ניחוח הוא עניין של גיאוגרפיה
הריחות שאנחנו אוהבים מעידים כאלף עדים על האישיות שלנו ועל בית הגידול והתרבות שבה גדלנו. חוש הריח שלנו "מאולף" על פי תבנית נוף מולדתנו ואכן, במחקרים בין תרבותיים נמצאו הבדלים משמעותיים ב"תרבות הריח" בין מדינה למדינה. בין שאר הממצאים נתגלה כי באוסטרליה המושפעת מתרבות חופים, קיימת העדפה מובהקת לניחוחות של ים ואוקיינוס. ברוסיה, קיימת חיבה רבה לניחוחות מתובלים עזים ובעלי נוכחות שניתן להסבירה על ידי מזג האוויר הקריר והממוזג רוב עונות השנה (ניחוחות עזים מתקבלים טוב יותר במזג אוויר ממוזג). 

בהודו נוהגים לבשל ואף להתבשם בתבלינים עזים: כוסברה, צ'ילי אדום, קינמון והל הם מרכיבי בישום שכיחים.
ביפן, בישום יתר של הגוף  נחשב לחוסר נימוס בעוד בהודו ניחוח של עצים וקטורת הוא ניחוח מרגיע המקושר למדיטציה של אנשי רוח ודת.
המזג החם של הדרום אמריקנים מתבטא גם בניחוחות שהם אוהבים-  אקזוטיים, חמים ומלאי אנרגיה.
בישראל, המתאפיינת באקלים ים תיכוני יש העדפה לניחוחות רעננים המשתלבים טוב יותר עם חום ולחות. יחד עם זאת, הישראלים נושאים בתוכם את התרבות האוריינטלית של האזור ואוהבים להשתמש בניחוחות מתובלים וחושניים באירועים מיוחדים. על מנת לשקף את התרבות המגוונת בארץ, החליטה רשת CALLPERFUME  לייבא ולשווק בישראל את מותג הניחוחות לבית ILANGA  המציע מוצרי איכות ליצירת אווירה מבושמת בבית במגוון ניחוחות לכל טעם והעדפה:
ניחוח צ'ילי אוריינטלי בגוון אדום- לניחוח חם ומתובל 
ניחוח יער מסתורי  בגוון סגול- יוצר אווירת מסתורין בניחוח עצי
ניחוח ירוק אמזונס בגוון ירוק חי- ניחוח אקזוטי דרום אמריקני ורענן
ניחוח אפור נפאל בגוון אפור אלגנטי- ריח משרה שלווה ורוגע
הלגונה הכחולה בגוון טורקיז- בישום לבית בתווי ניחוח ימיים ומרעננים לכל ימות השנה

מוצרי הבישום והאווירה לבית של ILANGA  מצטיינים בעיצוב עכשווי ומודרני ומשדרגים מיד כל חלל מגורים או משרדים.
טווח מחירים: 79 ₪ ועד 149 ₪ לנר מבושם בכלי זכוכית מרהיב ביופיו.


 

רחוב החרושת 25, רעננה, אזור התעשייה, בית שטרן - בכניסה לבניין. שעות פתיחה: החנות סגורה לרגל שיפוצים.